Онлајн текстови
Бог е злобен, човекот е слободен - Прудон

Анархизмот во Латинска Америка

Смртта на еден Палестинец - Полак

Моќта ги корумпира и најдобрите - Бакунин

Развој на анархистичките идеи во Македонија - Инџиќ

Анархизмот и насилството - Малатеста

Капиталистичкиот систем - Бакунин

Комунизам и анархија - Кропоткин

Анархизам и комунизам - Фабри

Анархизам - Савески

Што е анархија?

Што е анархизам?

Кои се анархистите?

Што е безвластие?

Вовед во анархокомунизам

Што е анархокомунизам? - Прајс

Кон анархизмот - Малатеста

ОРГАНИЗАЦИОНА ПЛАТФОРМА - Махно и др.

Правото на глас на жените - Голдман

Писмо на Кропоткин до Ленин

АНАРХИЈА ПОЕМА

Југославија – Империјалистичка војна

Улогата на Католичката црква во Холокаустот во Југославија

Анархизам - Беркман

Синдикализам и анархизам - Кропоткин

Што да се прави? - Малатеста

Што е капитализам?

Први Мај - Махно

Последното писмо на Кропоткин

Организацијата на Првата Интернационала - Бакунин

Бездржавен социјализам: Анархизам - Бакунин

Петар Манџуков - биографија од Хаџиев

Дискусија за анархија - Малатеста

Анархија и организација - Букчин

Site Meter

Obrazovanie, za ili protiv

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down

Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Ravachol on Сре Апр 29, 2009 7:55 pm

Drugari i Drugarki sto mislite na temata obrazovanie od anarhisticka gledna tocka.
Dali ima nekoja prakticna uloga ili e samo uste eden primer na perenje na mozoci?
Dali vo obrazovnite strukturi gledate sojuznik ili neprijatel na anarhijata?
Kolku vredi da se potrosat 20 od najubavite godini vo obrazovanie?

Eve nekolku citati za pocetok :

Obrazovanje ima za cilj unistavanje slobodne volje ,tako da djaci koji se skoluju ne dovode nista u
pitanje i tako postaju nesposobni da misle drugacije od onoga sta bi hteli njihovi profesori.
(Bertrand Russel)

Propisani nacin zivota, usadjivanje i zabrane ce se kombinovati jos od najranijeg doba detinjstva da
bi se proizvela vrsta karaktera, verovanja, strahova i predrasuda koje ce sistem smatrati pozeljnim,
tako da bi svaka eventualno ozbiljnija kritika moci bila psiholoski nemoguca. Cak i da svi budu
nesrecni i bedni, oni ce verovati da je to prirodno i da samo treba da prihvate stanje da bi bili
sretni. Oni ce verovati i ulozice svoje zivote u to jer ce im vlast reci tako.
(Bertrand Russel)

Edukacijata e vsusnost dresura. Zad zborovite kako "obrazovanie" i "edukacija" se vsusnost zamena
za izrazot "skrotuvanje". Covekot stanal domasno zivotno na covekot ! Taa avtodresura koja bara
dresura na drug covek e svojstven samo za covekovata zaednica.
(Friedrich Nietzche)

Mi smo protiv zivota a za smrt, ako smo pioni politicara, trgovaca ili eksploatatora. Pioni smo jer
smo vaspitani da gradimo zivot na negativan nacin, pokorno se uklapajuci u svako autoritarno drustvo,
spremni da umremo za interese svojih gospodara. Samo u romanima i filmovima ljudi zaista umiru iz
ljubavi; u stvarnosti oni umiru iz mrznje. Kao masa mrzimo sve i svasta, dok kao pojedinci mi smo
zivotomrsci u nasem svakodnevnom postojanju.
(Alexander S. Neill)

Decu ne mozete naterati da uce hemiju ili bilo sta drugo, a da ih do izvesne mere ne pretvorite
u odrasle beskicmenjake. Vi ih oblikujete u buduce ljude koji ce automatski prihvatiti status quo. To
je dobro za drustvo kome su potrebna poslusna bica prikovana za kancelarijske stolice ili prodavci -
hodajuce lutke po radnjama, ili automatizovana stvorenja koja svakog jutra u osam i po hvataju voz iz
predgradja da bi ceo dan izvodili niz jednolicnih radnji, jednom recju to je dobro za drustvo koje
preplaseni mali coveculjak, na smrt prepadnuti konformist, nosi na svojoj izlizanoj grbaci.
(Alexander S. Neill)

U skoli me nisu naucili da zivim. Naucili su me svemu ostalom. Dobio sam odlicnu obuku. Ali
trebale su citave godine da je se otarasim. Sva je duhovnost u tome. Oducavanje. Oducavanje od svih
lazi kojima su nas ucili.
(Anthony De Mello)

Svaka drustvena organizacija stvara sebi one karakterne strukture koje treba da bi mogla postojati.
(Wilhelm Reich)

The oppressor's most powerful weapon is the mind of the oppressed.
(Kevin Carson)

Sta ostaje kada se izgubi sloboda? Kakvom se spasenju covek moze nadati ako se njemu oduzme
sloboda? Sloboda i zivot uvek idu istim hodom.
(Alfred de Muset)

Man was born free and everywhere he's in chains! All at once i felt my mind dazzled by thousands of lights, crowd of splendid ideas presented itself to me. Civilized man is born and dies a slave. The infant is bound is swadling clothes, the corpse is nailed down in a coffin. All of his life man is imprisoned by our institutions. Life is not breath but action. The use of our sences, our minds, bodies, every part of ourselves.
(Jean-Jacques Rousseau)

Ravachol

Број на мислења : 79
Registration date : 2009-04-12

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Секс Објект on Чет Апр 30, 2009 12:54 pm

Mislam deka na toj nacin ni perat mozok.
Mnogu pati, si vrakjam film za toa sto sum ucela vo osnovno i mi se gadi, posebno koga se raboti za istorija.Nas ni stavija edna nacistka da ni predava, tipkata se vikase "Makedonka" i jas morav da ja slusam sekoj cas kako sere za toa kolku bila gorda na nejzinoto ime i na toa sto bila "Makedonka", podocna tipkata me terase da "sednam na kolec dodeka ona mi vspricuvase gomna vo usite". Jas ja gledav kako Hitler, bese malecka, niska, serese za "nasata ubava Makedonija" i site moravme da se prdrzuvame na nejzinite naci pravila.
Drug primer e so veronaukava.Jas ne sakam utre ako imam deca, jas doma da gi ucam na raboti koi jas mislam deka se vo red, a koga kje otide na skolo, da uci nesto mnogu poinakvo od toa sto jas kje mu go kazam.
Od druga strana, ne e loso da se educiras, da ucis novi raboti koi ponatamu kje ti zatrebaat, ama pri toa da bides svesen deka povekjeto toa sto go ucis e sranjeto sto nekoj saka da go znaes i da razmisluvas na toj nacin.
avatar
Секс Објект

Број на мислења : 210
Age : 30
Registration date : 2008-01-05

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by M-1 on Чет Апр 30, 2009 6:18 pm

Образованието во капитализам е дискутабилно, но не треба да се доведува во прашање кога збориме за анархизам бидејќи во школо моментално не се учат само лоши работи.
avatar
M-1

Број на мислења : 351
Registration date : 2008-05-31

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Ravachol on Чет Апр 30, 2009 7:01 pm

Pa da tocno bi imalo konflikt ako pustis dete na skolo a tamu go ucat razni jalovi sranja.E sega kolku korisni raboti ke nauci za 20-tina godini 'obrazovanie' e prasanje... Jas na primer nisto ne nauciv, znaes da citam pred da trgnam na skolo i da sobiram, a i ne e kojznae sto da se nauci nekoj da cita,pisuva i smeta.

Ima eden drug aspekt na obrazovanieto : Kako prvo toa si postoi pred se za desetici iljadi paraziti poznati kako profesori,nastavnici,uciteli,vospituvaci pa se do ministri i cinovnici da zemaat plata. Deneska imase vo 'Nova Makedonija' prosek plata vo Obrazovanie - 20.000 a vo proizvodstvo 8.400 den. Site koi se na drzaven platen spisok se paraziti poveke ili pomalku bidejki nisto ne stvaraat samo trosat od onie koi stvaraat nesto. Nivnata plata doaga od danoci. Danokot se sredstva koi se odzemaat od lugeto pod prisila (krazba). Znaci za obrazovanieto da vrabotuva luge treba da se ukradat pari od nekoj sto parite gi stvara.
Veronaukata e uste eden primer. Verskoto ludilo koe bi go sirele e vtorostepeno. Vo prv plan e vrabotuvanje na stotici novi profesori i nastavnici koi se paraziti i nemaat nacin sami da se izborat vo zivotot. Zatoa tuka e DRZAVATA. E sega aj toa nekako ama desetici iljadi deca treba da gi slusaat nivnite sranja i da bidat ocenuvani za toa. Taka i so celiot obrazooven sistem. Ucenicite imaat uloga samo da obezbedat rabotni mesta za paraziti.

Ravachol

Број на мислења : 79
Registration date : 2009-04-12

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Ravachol on Чет Апр 30, 2009 7:16 pm

M 1 sto toa si naucil na skolo, Bakunin,Kropoktin ili mozda Prudon. A mozda nesto za anarho-sindikalizmot.
Vo anarhizmot nema nacin da se organizira obrazovanie. Koj bi bil idiot da plaka za siot toj masiven obrazoven sistem? Drzavata... arno ama ne bi postoela drzava.

Da zemime primer : nekoj zivot od okolu 80 godini. Dvaesetina godini obrazovanie, 40-45 godini raboten staz i 15 godini penzija.
Obrazovanieto e zadolzitelno (osven fakultet). Sto znaci deka 12-14 godini od mladosta so tvoeto vreme raspolaga drzavata. Ako odis na fakultet toa se uste 4-8 godini. Se vrabotuvas. Generalno zemeno okolu 50% od primanjata odat vo danoci. Znaci od nekoi 40 godini staz 20 se trosat za drzavata. Spored IWW od drugite 20 okolu 18 gi trosis za gazdata kade sto rabotis. Znaci okolu 2 godini od 40 gi rabotis cisto za sebe i za svoite najbliski. Sleduva penzija koja dosega bese celosno na milost na drzavata, a privatnite fondovi ke zavidsat od nekoi japi-kapitalisti. E sega vo koj period imas nekakva kontrola vrz sopstveniot zivot ako celoto vreme ti e rasporedeno megju sluzenje na drzavata (i parazitite na drzaven platen spisok - birokratija od premier do posleden cinovnik) i sluzenje na kapitalistite.
Jas licno gledam na ova kako na zlocin. Da mu odzemis nekomu najdobrite godini od zivotot e ramno na ubistvo.
Ako 'obrazovanieto' funkcionirase' ke imavme mnogu svesni luge spremni na promeni. Kolku ima sega - znaete i sami.

Ravachol

Број на мислења : 79
Registration date : 2009-04-12

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by M-1 on Чет Апр 30, 2009 9:20 pm

Ravachol напиша:M 1 sto toa si naucil na skolo, Bakunin,Kropoktin ili mozda Prudon. A mozda nesto za anarho-sindikalizmot.
Vo anarhizmot nema nacin da se organizira obrazovanie. Koj bi bil idiot da plaka za siot toj masiven obrazoven sistem? Drzavata... arno ama ne bi postoela drzava.

Da zemime primer : nekoj zivot od okolu 80 godini. Dvaesetina godini obrazovanie, 40-45 godini raboten staz i 15 godini penzija.
Obrazovanieto e zadolzitelno (osven fakultet). Sto znaci deka 12-14 godini od mladosta so tvoeto vreme raspolaga drzavata. Ako odis na fakultet toa se uste 4-8 godini. Se vrabotuvas. Generalno zemeno okolu 50% od primanjata odat vo danoci. Znaci od nekoi 40 godini staz 20 se trosat za drzavata. Spored IWW od drugite 20 okolu 18 gi trosis za gazdata kade sto rabotis. Znaci okolu 2 godini od 40 gi rabotis cisto za sebe i za svoite najbliski. Sleduva penzija koja dosega bese celosno na milost na drzavata, a privatnite fondovi ke zavidsat od nekoi japi-kapitalisti. E sega vo koj period imas nekakva kontrola vrz sopstveniot zivot ako celoto vreme ti e rasporedeno megju sluzenje na drzavata (i parazitite na drzaven platen spisok - birokratija od premier do posleden cinovnik) i sluzenje na kapitalistite.
Jas licno gledam na ova kako na zlocin. Da mu odzemis nekomu najdobrite godini od zivotot e ramno na ubistvo.
Ako 'obrazovanieto' funkcionirase' ke imavme mnogu svesni luge spremni na promeni. Kolku ima sega - znaete i sami.

Ја не знаев да пишувам, читам или да собирам-одземам или било што пред да тргнам на школо. Тие работи ги научив таму, но свесен сум дека тоа на ретко кого му се случило т.е. повеќето ги знаеле тие работи пред да започнат со школо. Нешто што не можев да го научам на ниедно друго место е турскиот јазик на кој денеска студирам, англискиот-кој морав да го владеам течно во средно училиште за да можам да учам физика, биологија и хемија на истиот. Познавањето на предметиве кои ги набројав ми е олеснителен фактор да ги положам предметиве кои ми се на факултет за да станам доктор. Од повеќето предмети кои спаѓаат под природни науки се офајдив.
Кога збориме за останатите предмети кои не ми требаа многу за на факс и од нив извлеков понешто корисно. Логиката ме научи логички да ги согледувам работите, Литературата да го разбирам она што го читам, филозофијата да размислувам пошироко, социологијата да ги разбирам политичките случувања итн.
За Бакуњин и анархизмот не учев бидејќи образовниот систем во капитализмот е идеолошки определен и не дозволува проширување на обемот на размислувањето во некои ситуации.
Но образовниот систем ќе биде потребен и во анархизмот и за него постои модел кој ќе се применува во тоа општество. За деталји провери во линковите:

http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_School_(United_States)

http://en.wikipedia.org/wiki/Francesc_Ferrer_i_Gu%C3%A0rdia
avatar
M-1

Број на мислења : 351
Registration date : 2008-05-31

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Ravachol on Нед Мај 03, 2009 10:00 pm

Poentata e koj saka moze dobrovolno da odi na skolo ili bilo kade. Ne nekoj ne mu treba nastavnik za da go uci jazik ili bilo sto drugo.

Eve edno objasnenie :

A total institution, also referred to as a voracious institution, as defined by Erving Goffman, is an institution where all parts of life of individuals under the institution are subordinated to and dependent upon the authorities of the organization. Total institutions are social microcosms dictated by hegemony and clear hierarchy.

Ili prosto kazano anti-anarhija. Mesto na koe mora da prasas dali da odis na mocanje,na koe mora da si prisuten bez razilika na tvoite potrebi ili zelbi.Vo sprotivno e predvidena kazna ili uskratuvanje na moznost za zivot ili za zarabotka za zivot.

Types of social institution :

Schools (Nursery,Kindergarten,Primary,High,Bachelor,College,Academy, etc.)
Concentration camps (Death camps,detention centers,Work camps,goulags etc.)
Cults (Religious groups)
Prisons (Correction centers,Jails,Detention)
Mental institutions (Madhouse,Asylum)
Ships (Cruise,Merchant,Naval)
Boot camps (Army & Police barracks, camps, bases, army outposts etc. )
Monasteries,
Convents,
Dictatorships (Cannot leave the territory of the country in question)
Orphanages

Of these, concentration camps and death camps are the most extreme example of a total institution. Prisons and mental institutions, though legal, involve the involuntary isolation of people out of the society. Unless conscripted, boot camps, army barracks and submarine crew, involve total institutions where individuals join as non-civilian professionals. Some of the few types of total institutions which operate within a civil society are boarding schools, small private colleges, orphanages and homes for troubled children.

Ravachol

Број на мислења : 79
Registration date : 2009-04-12

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by M-1 on Пон Мај 04, 2009 12:54 pm

Равашол, чепна ли по линковите кои ти ги пуштив?
avatar
M-1

Број на мислења : 351
Registration date : 2008-05-31

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Ravachol on Пон Мај 04, 2009 12:58 pm

Da, citav za 'Escuela moderna' od Francisco Ferrer, samo kako toa bi se organiziralo vo anarhija?

Ravachol

Број на мислења : 79
Registration date : 2009-04-12

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by M-1 on Пон Мај 04, 2009 1:35 pm

Ravachol напиша:Da, citav za 'Escuela moderna' od Francisco Ferrer, samo kako toa bi se organiziralo vo anarhija?

Во Украинската и во Шпанската револуција се применувала истата по доброволна основа и речиси целото население учествувало во истите.
avatar
M-1

Број на мислења : 351
Registration date : 2008-05-31

Преглед на профилот на членот

Вратете се на почетокот Go down

Re: Obrazovanie, za ili protiv

Пишување by Sponsored content


Sponsored content


Вратете се на почетокот Go down

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот


 
Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот